2018-07-11

Uppenbarelser

I början av min långa sjukskrivning upptäckte jag mycket. Jag hade så mycket tid nu när inget måste göras att jag insåg saker om mig själv. Innan jag blev sjuk såg jag mig själv som mattenörd och en person som endast tänkte i logikens små fyrkanter. Men jag älskar inte alls matte. Fysik är superintressant men inte om jag måste räkna på det själv. Jag har väldigt mycket kreativitet. Jag har inte gett mig själv utrymme att se hur duktig jag är på att skriva och lära mig nya språk. Kort sagt är jag inte en fyrkantstänkande människa även om jag gillar att saker är som de ska, ex. att kasthögen ligger till vänster om korthögen.

Jag har även fått bekräftelse på att min familj och jag har en otroligt stark kärlek och att sanna vänner finns, väntar och vågar prata om hur jag mår och hur det får dem att må. Många har försvunnit men förhoppningsvis kommer det komma nya människor som har mer förståelse och mindre rädsla för psykisk ohälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar