2018-07-09

Så ser jag mig själv

Som person så ser jag mig själv som lugn, omtänksam och grubblande. Och med lugn menar jag mitt temperament, jag känner sällan ett lugn i själen. Det är även därför som jag ser mig själv som grubblande. Jag grunnar mycket på hur saker jag gör kommer att tas emot av andra, om någon kommer känna sig förorättad eller förbisedd. Gör jag något fel som påverkar personer utöver mig själv så kan jag grubbla och älta det i flera veckor.

Jag ser mig själv som omtänksam och det har jag gjort länge. Jag har lätt för att bry mig om folk. Om någon mår dåligt finns jag ofta där för att lyssna och, om jag kan, ge råd. Kan jag inte det så försöker jag alltid finna någon annan möjlig lösning eller helt enkelt säga att jag finns.

Mina intressen har ibland gett mig smeknamnet “62åring i förklädnad” då jag gillar att sticka, virka, läsa och lösa korsord. Jag dricker även mycket te (lösvikt inte påsar från ICA). Läsningen har jag älskat sedan lågstadiet, helst ska det vara fantasy men jag fastnar även för personer med brokig historia som skriver om sitt liv. I övrigt är jag även väldigt intresserad av rymden och forskares teorier. Jag har pluggat ett halvår på civilingenjörsprogrammet med inriktning rymdteknik men tyvärr var det för mycket teknik och för lite rymd för min smak.

Om jag fick tre önskningar besvarade så skulle det nog vara att bli kvitt min pälsallergi så att jag kan jobba som djursjukskötare, att världen skulle bli en mer förstående och vänligare plats att bo på samt att vi kunde hitta någon lösning på förstörelsen av vår planet.

Jag vill att mitt liv ska bli lugnare, att jag kan komma till ro och bli kvitt ångest och stress. Jag vill våga använda vassa föremål utan att vara rädd för vad som kan hända, jag vill känna mig “frisk”. Jag vill bo någonstans längre norrut så att jag får snö på vintern och norrsken i mörkret kanske med en man och med min älskade katt. Jag skulle även önska att jag kunde hitta ett jobb eller en utbildning som jag trivs med och att jag kan få hitta fler vänner som består. Det är inte mycket jag önskar utöver detta. Jag har inget behov av att vara rik och flänga världen runt. Jag behöver inte gå ut och festa varenda helg eller ha stora bjudningar hemma. Jag vill ha ett lugnt liv fyllt med kärlek och förståelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar