2018-07-11

Räddande intressen

För en tjej som alltid älskat att läsa är det jobbigt när koncentrationsförmågan försvinner och det tar över en kvart för att läsa en sida. Istället påbörjade jag äntligen en hobby som jag varit sugen på under ett år. Jag lärde mig att sticka och virka med min mormors hjälp och upptäckte snabbt att jag älskade det och att jag faktiskt kunde hålla fokus på det. På bra dagar så kan jag äntligen läsa med samma hastighet som innan jag blev sjuk och komma ihåg vad som händer i en film. Jag älskar nämligen fantasy i både bok- och filmform.

Ett intresse som även hjälpt mig att ta mig ut är pokemon. När pokemon go lanserades så kunde jag äntligen utföra det råd man hör överallt; gå en promenad varje dag. Är jag på bra humör tycker jag om att baka. Kakor är det bästa jag vet och jag bakar hellre avancerade kakor än ger mig på att laga någon mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar