2018-07-12

21 månader in

Jag har det senaste 21 månaderna varit sjukskriven för psykisk ohälsa. I början hette det att jag var deprimerad men det är inte alla som sagt så och jag har ännu inte fått en fast diagnos. Det har talats om depressiva episoder, självskadebeteende och kronisk ångest, själv börjar jag tro att jag lever med GAD och att jag gick in i väggen. Jag har bollats fram mellan olika instanser och läkare. Det har inte varit lätt. Alltför många gånger har jag fallit mellan stolarna och allt för lång tid fick gå innan jag fick rätt hjälp. 

Jag vill visa på brister inom många kretsar samt lyfta fram att det finns saker som fungerar och bra stöd att få. Jag är tacksam över att få denna chansen då jag länge varit frustrerad och känt att min historia måste visas för någon, att förändringar måste bli gjorda. 

Ett tag var jag nära att låta expressen få ta del av allt men kände samtidigt att jag inte bara vill klanka ner på de som försökt hjälpa mig. Detta blir det perfekta sättet att nå ut med både ris och ros, att få kräka av mig på ett konstruktivt sätt och då även få bearbeta allt som hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar